Fenomen Pandemisi: Dilan Polat Olayı Yurt Dışında da Başımıza Bela Olabilir

Dilan ve Engin Polat çiftiyle başlayan ve birçok sosyal medya fenomeni için iddia edilen kara para olayı, yurt dışında kaynak arayışında olan Mehmet Şimşek ve ekibinin planlarını bozabileceği iddia edildi.

Ekonomim’den Şeref Oğuz, son günlerde artan sosyal medya fenomenleri ve kara para aklam iddiasıyla ilgili bir yazı kaleme aldı.

Kara para olayının Türkiye’nin algısına büyük zarar verdiğini söyleyen Oğuz; “Kara para aklama konusunda internet fonemenleri gündemi kaplayıverdi. Masak araştırıyor, soruşturmalar sürüyor, tutuklamalar ve sosyal medya üzerinden sergilenen lüks hayatların vergi boyutu mercek altına alınıyor. Bu noktada olan, Türkiye algısına oluyor, itibarımız zedeleniyor.” ifadelerini kullandı.

Yaşananların başımıza dert olacağını ifade eden Oğuz; “Yabancı sermaye davetimize tam da olumlu cevaplar verilmeye başlandığı dönemde, kara para aklama ithamı gelip bizi bulabilir. Yüksek yargının tepiştiği sürecin içindeyken sosyal medya şöhretlerimizin “para aklama” şayiaları, sadece içeride değil dışarıda da başımıza dert olabiliyor.” dedi.

Kara para aklama mücadelesinde sosyal medya fenomenleri nasıl bir rol oynuyor?

“Gündemi izleyenler zaten bunun cevabını biliyor. Yüksek harcamalar, sözde kozmetik satışları, ev, kat, yat ticareti ve akabinde sisteme sokulan yüz milyonlarca lira ya da dövizler… Aslında öteden beri Türkiye, özellikle yüksek enflasyon dönemlerinde kara paranın aklandığı ortamlar ürete gelmiştir. Şimdi de benzer bir durum söz konusudur ve kim bilir daha kaç sosyal medya fenomeni, vergi denetiminden dolayı sisteme yakalanacaktır. Bu süreçte vergi denetim ağımızın gayretini takdir etmek gerekiyor. Dikkat ve gayretleriyle kara para aklayan ülke yaftasından kurtulabileceğiz.”

“Bizler sıcak para dahi olsa kaynak peşinde koşarken yabancı sermayenin zaten tereddütte olan zihin yapısını daha fazla karartmamak gerekiyor. Giden sadece Mazda benzeri yabancı sermaye değil, aynı zamanda yerli sermaye de içerideki yargı karmaşası, ekonomik belirsizlik yüzünden göç ediyor. Her ne kadar Heterodoks belasını savuştursak dahi, ekonominin yeni yönetiminin kalıcılığı konusunda içeride ve dışarıdaki yatırımcıları tam anlamıyla ikna edebilmiş değiliz.”

Fenomen Pandemesi

“Bu, yeni bir olgu… Şu anda toplum 2 şeye kilitlenmiş durumda; 1-güce, 2-sosyal medya tarafından onaylanmış başarıya(!) Burada sözü edilen başarı, fenomenler ve onları var eden hayran kitleleri… Yeni bir pazarlama kanalı olmaları yanı sıra attıkları her adım toplum tarafından izlenir halde…Durum öyle bir noktaya vardı ki ben bunu “fenomen pandemisi” olarak adlandırıyorum. Pandemi kelimesi, Covid virüsü sayesinde dilimizde yer etti. Fenomenler ise sosyal medya sayesinde hayatımızı, gündemimizi kapladı. Sayıları her geçen gün artıyor ve adeta salgın boyutuna varıyor.Covid salgınıyla aşı ve karantina sayesinde baş edebildik. Fenomen pandemisi ile ancak ve ancak bizim onlara gösterdiğimiz ilgiyi azaltarak baş edebiliriz. Covid virüsünü nasıl ki aşı öldürebiliyorsa pandemik fenomeni de ancak ve ancak “ilgisizlik kurşunuyla” ortadan kaldırabiliyoruz.”

Şeref Oğuz’un yazısını okumak için tıklayınız..

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir